tirsdag 5. august 2014

Livet utenfor sykehuset.......før avreise 6.august

Det har vært godt for meg å "roe ned" på Vega før flyturen hjem i morgen. "Godt for kropp, godt for sjel."  :-)

Utsikten fra hotellrommet

Som planlagt tilbragte vi mandagen på tilbake på sykehuset på besøk. Jeg skulle endelig få møte Sigrid "face to face" og delta på Gunn Heidi sin nye Bursdag!!
Vi tok trikken innover, noe som for min del involverte maske på, puh så varmt det var, og en liten powernap, he he. Trikk er ganske søvndyssende og jeg hadde ikke en sjanse.... :-) Godt Roald var med og kunne vekke meg.

Ellers hadde jeg behov for en form for "closeure", ta farvel med Anastasia, dr. F og de sykepleierne oppe i 3. etg der jeg tilbragte hele mitt opphold, bortsett fra siste natta som var nede i 2. etg.

Her er vi alle tre ute i hagen. (Gunn Heidi, meg og Sigrid)

Det ble en lang, men utrolig kjekk dag ved Pirogov sykehus. Nå var jeg klar, klar for å dra tilbake til hotellet.
En ting til stod på programmet denne dagen og det var middag sammen med Brendan og faren hans, og nok en avskjed. De skulle fly hjem til Montana morgenen etter.

Her fra en Italiensk restaurant

Her mens vi enda var på sykehuset

Siste dagen før avreise for oss og dagen ble brukt til et par småturer ut i området rund hotellet. Først i området rundt markedet. Her hadde ikke jeg vært før og der var mye flott å se.... og et par småbutikker. Så hjem for en hvil, før vi hadde en runde i Izmalova parken.

På vei inn

Denne kirka brukes av mange til giftermål, noe vi fikk se i dag. 

Etter at paret har sagt ja i kirken, går de til dette "treet" og symbolsk låser en hengelås fast til treet sammen. 

Videre går de til denne dammen, opp på en bru, brudefølget roper "en, to, tre" og brudeparet kaster låsen oppi dammen. Ganske stilig å se slike ritualer/symbolske handlinger.


Kanskje reiste brudeparet videre i denne brudebilen?

Ingen kommentarer: