lørdag 12. juli 2014

Dag 1 med cellegift

Var svært spent på denne dagen, med oppstart av cellegift. Var tidlig oppe og fikk dusjet fra halsen og ned vel og merke. Kan jo ikke våte ut MOY BRAT.
Ventet og hørte på musikk og tok meg en tur ut i hagen for å fotografere litt. Fikk forresten kjeft av ei dame ved kirken. Jeg fotograferte ivrig og da måtte jeg jo gå litt inn på plenene (og kanskje litt i bedet... eh)
Hun hentet faktisk en vakt for å "jage meg vekk", he he. Han var hyggelig han, vet jo ikke hva han sa, men forsto det var det med å gå inn på plenen som visst ikke var lov. Jeg beklaget og tuslet ut av hagen.... Men hadde jo fått tatt litt litt bilder da...






  Rundt kl 11 kom  Olga med alle flaskene og rigget til. Hun er bare så skjønn og dyktig i alt hun gjør. Smilende og blid alltid og veldig flink til å snakke sent og få meg til å forstå hva det er jeg skal gjøre. ;-)

En nysgjerrig Roald følger med... ;-)

Fikk først to flasker som de sa var bare for å "vaske blodet". Så var det to flasker med cellegift.... og så to til. Holdt vel på til ca 14. Var ikke allverdens tid det. Gikk ganske fort, sovnet litt gjorde jeg også.  Merket ingenting da cellegiften dryppet inn i blodet mitt.
Nå var jeg klar for en tur ut. Det er blitt varmt igjen her nå, ca 24 -25 gr tror jeg. I går var det vel ikke mer enn ca 15 og en litt kald vind.
Men før jeg kunne gå ut skulle jeg få en sprøyte med noe i magen. Dette skulle gjøre at urinblæra skulle tømmes og slik få ut skadelige stoffer fra denne. (hvis jeg har forstått det riktig). Virket gjorde det iallefall. Jeg måtte tisse hvert 5. min tror jeg. He he, rart. Måtte være på rommet ca en time før virkningen dabbet av.

Roald hadde også kjøpt ei t -skjorte til meg i dag, med en veldig treffende og kul tekst må jeg si:
prepare
attac
destroy
that's what I'm gone do!!

Fikk avklart at det var greit å gå ut og at der skulle være to runder til med cellegift i dag/kveld. kl 18.00 og kl. 22.00. Så bar det ut i sola. Det var bare så herlig, litt god vind og bare skjønt. Kjente at kroppen var litt tung, men det kom seg heldigvis underveis.
Hadde forresten en "pit stop" hos Brendan på vei ned for å se hvor han var i løypa og låne toalettet, he he. Brendan var avgårde for å få lagt inn sin CVK, så fikk bare pratet litt med faren hans.

Vi gikk til butikken og kjøpte is, herlig........ litt mer farris og melk til kaffen. Dopapir var og på listen, da jeg ikke vil risikere å gå tom nå som det brukes en del mer enn vanlig, he he.

Fikk pratet litt med både Nancy, som nå er ute av iso (med munnbind) og Stevie, som etter at han er ute av Iso deler rom med Chad nede i 2. etg. Kjekt å se dem alle.

Så var det opp for neste runde med cellegift. Gikk like greit dette. To flasker og så blir det to nye kl 22  sa Olga. Fortsatt i god form, kanskje litt oppblåstfølelse i magen, men ikke noe særlig ubehagelig.

3 kommentarer:

Grete sa...

Heisann Gro :-)

Dette går jo strålende :-)
Det gjelder bare å ikke tråkke i bedene over alt hi-hi.
Det hjelper å få høre hva vi skal gjennomgå, føles så mye tryggere. Lykke til videre, vi heier på deg.

Tone sa...

Så flott! Håper det går like bra de neste dagene også. Hvor mange dager skal du ta cellegift?

Gro sa...

4 dager Tone. Ja håper og tror det vil gå like fint.
Grete: Ja bed er off limits for meg nå hi hi. Du må virkelig ikke grue deg til dette Grete. Det går så fint og jeg føler meg så trygg her. Godt å ha roald da, for å kunne prate norsk innimellom og ikke minst ha noen til å finne veien når vi er ute på turer til byen.
Jeg har tro på det å være aktiv, hvis en har mulighet til det. Ut så mye som mulig. Og jeg vet jo du Grete er veldig godt trent. Du vil nok og bli overasket over hvor godt samholdet er blant pasientene som er her. Så hyggelige og hjelpsomme alle sammen. :-)