onsdag 30. juli 2014

Dag + 13, utvaskdag og ut med CVK!!

Utvaskdag etter Rituximab, betød bare to flasker drypp i morges. Så ikke allverden det.
Etterpå var det tid for fjerning av min beste venn CVK "moy brat". Det var Katya som fikk æren og gjorde det bare her inne på senga.
Helt smertefritt og greit foregikk det. "pust inn, hold pusten" og ut kom det. ;-)

Jeg er FRI!! Og det føles godt. 

Sitter på senga etter å ha inntatt litt mat. God og mett og litt redd jeg kommer til å sovne her jeg sitter, he he.
Har akkurat vært ute på en litt lengre gåtur sammen med Roald, Gunn Heidi og Brendans far. Vi gikk til butikken faktisk, så langt er det en stund siden jeg har gått. Sakte og forsiktig, ser godt hvor jeg trør og så gikk det strålende...
Fikk til og med kjøpt meg en ny caps i en butikk Gunn Heidi visste om.

En sommerslig og koselig hatt!

Speiler meg i vinduet som er "åpnet" for kvelden for å få litt utsyn mot hagen, når sola ikke står på på denne siden. 

Elles er det varmt i Moskva fortiden. Over 30 grader, men heldigvis var der mest overskyet på denne turen..  Og i morgen blir det innom et apotek for å kjøpe solkrem. Viktig å beskytte seg etter å ha vært gjennom en slik cellegiftkur som dette.

Tidligere i dag på dr. Fedorenkos visitt fikk jeg vite at nummerne mine fortsatt er strålende. Med leukcosytter på 14,21. Skal sette inn bilde av skjemaet litt senere..
Resten av dagen etter siste utskylling og "protecting" longlasting steroids og fjerning av CVKen hadde jeg fri, fri til egentlig å gjøre det jeg ville.
Fikk også vite av dr. F at min utskrivelses dag var 1. august (og ikke31.juli som jeg trodde tidligere) og at jeg ville bli flyttet ned i 2. etg. for å sove der den siste natta. Her oppe i 3.etg må rommene nå gjøres tilgjengelige for de tre Australierne som i morgen skal ha sin transplantasjon og ikke minst sin NYE BURSDAG!!  Så da blir det trippelbursdag i morgen!! ;-)  

Jeg tok også turen ned i 2. etg en stund for å møte en felles CIDP'er fra USA som nettopp er kommet for behandling..
En herlig jente med mannen sin med seg. Hun hadde ikke møtt noen med CIDP før, og vi utvekslet litt erfaringer om sykdommen vår. Godt å ha noen om kan forstå hvordan dette arter seg... selv om vi kan være veldig ulike i symptomer vi har og hvordan de påvirker oss.
Så ble hun hentet avgårde til noen av testene hun skulle gjennom i dag, så vi får prate mer i morgen tenker jeg. :-)

Ser veldig bra ut

Finner de nydeligste blomster på mine vandringer rundtpå området. 


Nå skal jeg ve egentlig drive med litt pakking her på rommet, for jeg flytter ned i 10 -11 tiden i morgen formiddag.

Men jeg er kjempetrøtt og får se hva jeg orker starte på nå. 
Good night from Moscow!! ;-) 


 




 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Have been reading your blog faithfully for weeks now. I hope you will continue to post your progress after you leave. I have noticed many do not, possibly due to fatigue, but am interested to hear how you get on over the next year or so.

Gro sa...

Thank you for reading my blog. I intend to keep up with updates at home. But not as often I guess. :-)
I myself read many blogs when learning about this treatment, and hope to pay it forward this way, so many others can learn from others experiences, and be aware of this treatment!!