fredag 25. juli 2014

Dag +8 etter transplantasjon og 7. dag i ISO

Ikke like mye søvn i natt nei, sovnet sent og opp igjen i 5 -halv 6 tiden,  men men har duppet nesten en time tidligere i dag og det var deilig. :-)

Har en bedre dag idag enn gårsdagen. Gjort de vanlige tingene og fått ryddet litt opp i alle bildene jeg har tatt her borte. Og slikt tar jo litt tid. ;-)
Har fått sett på herlige bilder av nurse Katya sine søte to døtre (4 og 5 år gamle)  som hun hadde på telefonen sin. Sååå nydelige de var. Skulle ønske jeg kunne snakke Russisk, det hadde vært kjekt det. :-) De var blant annet på en ferie på Krim og badet og koste seg.

Ellers har jeg prøvd meg på litt selfies med selvutløser her inne på rommet, he he.

Likner litt på en karatedrakt  dette vel, og klokken er her 06.45 om morgenen, he he. 

Og så har jeg laget meg nye russiske tøfler, siste mote disse her. 

Vel, ikke helt sant da, jeg pleier jo beina mine enda, og dette er for å holde salven jeg bruker på plass en stund, og ikke smøre den utover hele gulvet, he he. Men det var da ganske kledelig til resten av bekledningen min. ;-)

Ellers var det det vanlige besøket av Dr. F i dag også. Var litt spent på det for Anastasia hadde vært innom tidligere og  gitt meg noen signaler på at verdiene mine så ut til å ha begynt å stige.

Så i dag så tallene mine slik ut:
HB:       99
Leuk:   0,51 (opp fra 0,11 i går)  ;-)
Plt:       21   (ned fra 28 i går), men dette er fortsatt innenfor de 20 der jeg ikke trengte påfyll.

Dr, F mente at jeg nok kunne komme til å starte engraftment om noen dager, og at det da ville kunne gå fort oppover.
Det kan da være at jeg kan kunne bli utskrevet noe før den 6. august som er dagen vi har bestilt fly hjem.
Men ingenting er helt sikkert, så vi får bare vente og se hva som skjer de neste dagene. Men dette var jo godt nytt syntes jeg. ;-) Kanskje jeg kan slippe ut av ISO også snart da.....
Han sier også at hvis jeg selv ikke føler meg sterk nok eller er usikker på å reise før så er det opp til meg og vente også.
Roald kommer bort hit igjen på mandag 28. og da har vi jo også hotellrom frem til den 6. aug.
Kroppen kjennes for tiden veldig tung og balansen er ikke på topp, og klart det med lite bevegelse og gjør sitt.  Men det er jo en del denne kroppen har vært gjennom nå, så det får tas med litt forsiktige skritt dette.
Forresten ser jeg nå antydning til at stubbene løsner, hvis jeg bare drar hardt nok, he he. Så her skjer det nok også noe på den fronten.

Jeg har jo også veldig lyst til å treffe Sigrid som kommer hit for behandling den 4. august. Hun er en av oss 4 som har hatt mye kontakt og som startet Facebook gruppen HSCT Norge der vi sammen prøver å " Pay it forward" til alle norske som ikke vet om denne behandlingen.

Gunn Heidi er jo allerede her med meg, og vi fikk en del dager sammen før jeg måtte i ISO.
Og så kommer Grete i november. Tenk, nå begynner vi å bli noen norske her og det er godt. Vi skal gjøre det vi kan for at flere skal få muligheten til å følge etter hvis de ønsker/bestemmer seg for det. ;-)
Vet om at noen er i gang med søkning og noen har fått estimert tider. Men en del må nok dessverre belage seg på litt "delay" pga situasjonen her med halvering av plasser for autoimmune sykdommer. Bestemmelser fra øverste hold, som ikke noen kan gjøre noe med.... :-(

Ellers er det blitt feiret bursdag her i dag og!! Ei jente fra Canada fikk sine stamceller tilbake, og også to russiske gutter, så det har vært en gledelig men selvsagt travel dag på huset.

Og gjett hva jeg fikk til kveldsmaten min i dag? En liten søt kake-liknende ting! 
Og ja den ble spist før jeg rakk å ta bilde av den.... 

2 kommentarer:

Tone sa...

Hahaha... Fint karatebilde! Det kan du kopiere og henge opp, som et minne om behandlingen!
Spennende nå ja, når du slipper ut fra iso, håper det blir snart, men allikevel ikke før kroppen er klar til å takle "bassiluskene" som fins på utsiden :-)

Gro sa...

Ja er jo litt redd de basseluskene der ute... men det går nok fint. Ikke lett å ha disse maskene på i denne varmen når jeg nå går tur i hagen. He he. Men jeg går der det ikke er folk og tar den da av litt, for vanlig luft er ikke farlig!!