søndag 6. juli 2014

Dag to mobilisering - feiring av vår (min og Brendans) godkjenning for HSCT

Andre dag av mobiliseringen av stamcellene har vært en god dag. Har sovet litt lite pga kortisonen, ca fire timer tenker jeg, men men dette er jo ikke nytt for meg som har gått på høydose kurer med kortison i over et år nå.
Har fått noen sovetabletter av Dr. F i tilfelle det blir for galt. Formen har vært grei, litt tung i kroppen, men ellers helt ok. Ikke tegn til noe smerter av neupogenen enda.

Jeg har en "HSCT buddy" som kom hit samme dag som meg. Han heter Brendan Friel og er fra Montana i USA. Han er virkelig en kjempekoselig fyr. Han har faren sin (Robert) med seg, da han har jobbet her i Moskva tidligere og kjenner litt til både språk og stedet. Er jo en veldig fordel her. Brendan har MS, men som meg er han ganske mobil allikevel, så vi har tatt litt turer ut i lag innimellom.

I dag fant vi ut at vi ville feire vår godkjenning og oppstart av behandlingen med en pils på en liten restaurant like ved sykehuset. For å være sikre på at det var ok for oss å drikke alkohol, tok Brendan en telefon til Anastasia for å sjekke.  Vi fikk tommel opp heldigvis. :-) Gjett om den nytes, he he.

Cheers!!! " We did it"


Etterpå ruslet vi en tur inn i parken og skogen som ligger like ved her. Godt å bevege litt på seg og en deilig og fredelig "grønn lunge" inni her.

Her er vi i skogen 

Og her er vi alle sammen :-) 

Det er siste dagen til Eirik her. Han drar hjem til Stavanger i morgen. Har vært så kjekt å ha ham her. Vi har fått sett en litt av Moskva sammen og han vet nå litt mer i hva behandlingen går ut på tror jeg.

1 kommentar:

Tone sa...

Så kjekt å lese om hvordan det går der borti Moskva :-)
Lykke til videre!