lørdag 5. juli 2014

Mer testing og turist for (nesten) en dag!!

Ny morgen med fasting på grunn av denne lungetesten. Ble hentet kl 10 av Anastasia til første test som var en hjertetest til. Har tatt EKG før, men dette var ultralyd av hjertet. Kjapp og grei test Anastasia var tilstede for å oversette, da legen her ikke kunne engelsk. Veldig greit. :-)

Så var det rett inn neste dør til ultralydsjekk av venene i beina. Eller var det omvendt...? Hjerte først.... he he. Ingen skal kunne beskylde meg for å huske godt iallefall. Ja ja, en kjapp og grei undersøkelse dette også.

Ventet en liten stund på siste undersøkelsen som var "pusteprøven". Også her var Anastasia med som oversetter. Hun gjør en fabelaktig jobb den jenta. Hadde vært litt lost uten henne ja. Hun forklarte hva testen gikk ut på og det er jo det de kaller spiromertri tror jeg hjemme. Pust ut, pust inn, pust fort, pust alt du kan osv. Siste del klarte jeg med glans... til stor jubel fra både Anastasia og legen, he he. Tror de syntes det var greit å slippe å repetere så mange ganger. ;-)

Nå bar det tilbake til avdelingen geleidet av Anastasia. Ba henne undersøke for meg om og evt når jeg skulle prate med Dr. F i dag. Selv hadde jeg helt glemt ut at der var en test til, nemlig øyetesten før jeg var ferdig.
Ble litt sånn frem og tilbake om denne testen og når jeg evt var ferdig for dagen.
Ble til slutt til at jeg fikk resten av dagen FRI. O g enda var det ganske tidig på dagen. Wow, herlig, fri til å kunne gå ut og se litt mer av Moskva, hørtes ikke dumt ut det nei.

Roald og Eirik kom og hentet meg og vi tok trikken inn til hotellet. Er blitt ganske så habile trikkekjørere etterhvert, men nå skulle vi prøve Metroen i dag. Til sentrum og den Røde plass.
Oversiktskartet utenfor metroen ble studert litt først og vi fant ut at det var fem stopp til der vi skulle av.

Slik så det ut på vei ned i dypet, flotte utsmykninger. 


Gikk veien dette, stusset bare litt når vi kom ned på hvilken av sidene vi skulle gå på fra. Hvilken vei skulle vi egentlig? Etter litt studering av skilter ol fant vi rett vei. Det er mange folk som tar metroen, maaaange folk, så sitte fikk vi ikke. Men fram kom vi. 
Fant den første og den beste restauranten og fikk slappet av med ei god pils. Herlig!!!!

Gikk videre for å finne den Røde plass. Roald har selvfølgelig funnet en app som viser vei. ;-) Mye flott å se og fotografere her i Moskva.


Skulle kanskje kjøpt en slik hatt til når håret ryker.......


På Den Røde Plass

Fant også et gedigent og ikke minst eksklusivt kjøpesenter rett ved den Røde plass. Her var det veldig flotte blomsterdekorasjoner overalt og kun dyre merkebutikker, men kjekt å se allikevel.  

Dette er inne i kjøpesenteret



2 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott at du får vêr litt "turist" åg innimellom! E så kjekt å lese og følga deg på reisen.
Liv

Gro sa...

Ja, det er herlig å få komme seg ut og gå litt. Og dermed har det faktisk vært ganske hektisk. Dagene går fort. :-)