onsdag 16. juli 2014

Utvaskdag/"restday" - Og Gunn Heidi ankommer Pirogov

Denne dagen har jeg gledet meg til leeenge. Gunn Heidi fra Norge kommer til sykehuset for sin behandling. Skal bli så kjekt å se henne.
Men først var det utvask... det vil si at vi får to runder i løpet av dagen med væske (ikke spør meg hva det er) for å skylle ut cellegiften fra kroppen.

Den første startet ca 10 tror jeg. Tok ikke så veldig lang tid, så jeg kunne komme meg ut etterpå og vente på Gunn Heidi og Roald som kom fra hotellet ca kl 11.
Var ikke før kommet ut porten så så jeg dem.. herlig følelse, sååå glad for endelig å kunne treffes "in person".
Det har vært mye internettkontakt i forkant, så vi føler jo vi kjenner hverandre, men du så godt å kunne se hverandre og prate skikkelig sammen.

Tok litt tid for henne med innsjekking og betaling av testuken og slikt, så jeg gikk en tur på rommet for å slappe av litt, etter å ha pratet litt med noen nye australiere som er kommet og som jeg ikke har fått møtt enda. De bor også i 2. etg foreløpig som også Gunn Heidi gjør.

Merker jeg er mye trøttere i dag, det er nok cellegiften som tar på kroppen litt. Noe som jo er helt naturlig og normalt. Fikk spist litt mat på rommet og så kom Gunn Heidi opp til meg en tur etter å ha installert seg på rommet. Hun deler rom med en australsk dame.
Roald, Gunn Heidi og meg tok oss så en tur på den lokale butikken, hadde litt jeg måtte handle.

Vi tok oss god tid og fikk pratet masse. Var godt å ta det litt rolig i dag kjenner jeg... ikke så lange gåturer var akkurat passe.

Vel nå måtte jeg tilbake til rommet og spise litt, både mat og masse piller, igjen før neste runde med utvask. Min port Moy Brat gjør foreløpig en god jobb, har ikke hatt noen problemer med den. Det er så deilig å slippe å bli stukket hver gang en skal ha intravenøst..... for det er ganske ofte.. ;-)
 Var sliten nå og sovnet på senga, sov og sov, så kom de med stativet med flaskene og fikk unnagjort utvasken og. Så sovnet jeg igjen... trengte tydelig dette i dag.

Har forresten fått noe salve til å smøre min litt ømme bakpart med, og det ser ut til å hjelpe. Noe antibakteriellt tror jeg. Viktig at en ikke har/får infeksjoner, nå som blodverdiene mine vil begynne å droppe nedover etterhvert. Det er jo dette som skal bli "rebooten" eller reseten om du vil. (ctrl-alt-del)

Roald tok nå turen hjem til Vega hotellet. Hvilen hadde gjordt godt og jeg ble litt mer sosial igjen etterpå. Tok turen bort til Moy Brat Brenden som i dag er flyttet opp til 3. etg rett borte i gangen her. For i dag dro Andrea til et hotell nærmere flyplassen og skal dra hjem til USA i morgen. "Have a safe flight Andrea, and best wishes"!

Forresten tok jeg farvel med enda en pasient som ble utskrevet i dag. Det var Stevie fra UK, "wishing you also a good trip home and take care. So happy to have met you and your lovely family."

Sat with Brendan for a while, he is just so nice to chat with, I feel so relaxed and at ease with him..  Looked at some photos from his place at home in Montana, and his lovely girl, who is waiting for him at home.

Så ble det litt engelsk her ja. Det går jo litt i baddel for meg.. he he. Sånn er det bare. Gunn Heidi kom også inn og fikk hilst og snakket litt med Brendan, før hun og meg tok oss en luftetur ut før kvelden seg helt på.
Herlig å bare ruslerundt i hagen, sitte litt på en benk... se på folk og omgivelsene og prate, prate prate. ..

Må få tatt noen bilder av meg og Gunn Heidi i morgen, for det har jeg helt glemt i dag..
 Ha bare et bilde i dag og det blir dette:

Dette er Tv bildet mitt. Dette er det jeg er kommet her for å gjøre....

I morgen blir det forhåpentligvis injection av stamcellene mine og Happy Birthday to me!! ;-)  





Ingen kommentarer: