søndag 6. juli 2014

I AM IN!!! :-)

I dag skulle dommen falle. Samtale med Dr. Fedorenko der vi går gjennom alle testresultatene og får vite om en er godkjent for behandlingen. Gjett om jeg var nervøs etterhvert som tiden nærmet seg avtalen med Dr.F.......... og tiden gikk over avtalen med Dr. F......... Roald hadde skyndet seg opp til sykehuset for å være med på samtalen og nå ventet vi, og ventet. Det er greit å vite forresten, at her er det litt sånn at ting skjer når det skjer.... ikke alltid etter "skjema". Men det skyldes jo at Dr. F har det svært travelt. Han har mange pasienter og ting kan plutselig skje, der han trengs der og da. Han er eneste doktor på denne avdelingen og han har ansvar for enda en avdeling nede i 2. etg.  Så det er veldig forståelig at det kan bli forsinkelser.

Han kom med masse papirer i en mappe og viste alle resultater. Alt vel og jeg forsto da til slutt at jeg hadde fått et JA. Litt treig i oppfattelsen er jeg vel, he he. Var nok litt susete og rar i hodet for alle ting jeg hadde tenkt å spørre om forsvant ut av hodet. ;-)
Det ble litt følelser ja og en god klem. Og jeg fikk gitt ham min litt spesielle gave. Han fikk av meg en liten kose-hund som representerer min søsters hund Isi. Isi er en godkjent redningshund, som akkurat nå er blitt  pensjonert i en alder på 11 år. For meg er Dr. Fedorenko min "redningshund". På hunden var det festet informasjon om Isi og om organisasjonen Norske Redningshunder oversatt til russisk. Håper han forsto min litt knotete fortelling om hvorfor dette var for meg en viktig og symbolsk gave. :-)
Ikke så lett å huske det jeg hadde tenkt å si når følelsene strømmet rundt i kroppen og gjorde hodet mitt ganske "tomt" og rotete.
Jeg er bare så glad for å ha fått muligheten til å få denne behandlingen. Sykdommen er ifølge Dr. F i et tidlig stadie, noe som er bra og kan bidra til et positivt resultat. "Body and mind"..... "we are a team, and work together"  Viktige ord fra Dr. Fedorenko. Han er ikke som andre leger jeg noen gang har møtt, det er helt sikkert. En utrolig herlig person som virkelig viser at han bryr seg om deg som pasient. Du bare føler det, kan ikke beskrives.

Ja, nå er det igang. Fikk en infusjon med Solu medrol i går i to-tiden. Og startet sprøytene med neupogen. En kl 23.00 og en kl 03.00 i natt.
Ny infusjon steroider kl 10 i dag. Og så er resten av dagen fri!! Har ikke fått noen ledd/skjelettsmerter enda av neupogenen. Noen får dette, andre ikke i særlig grad. Men søvnvansker vet jeg jo at jeg får av steroider. Ble 4 timer i natt, men men. Skal ta sovetabletter hvis det blir for galt.

Her er første infusjon i gang

Klarer ikke å få blogget hver kveld som tenkt, da der ikke er nok tid. Ute med Roald og Eirik mye av dagen og så er jeg sosial med se andre pasientene her etterpå. Da blir det litt sent, så bloggingen er en dag på etterskudd.

Så tilbake til i går. Etter infusjonen hadde jeg fri resten av dagen og vi dro inn til området rundt hotellet. Der er det et marked som vi besøkte. Mye rart å se her. Midt i blinken for meg!!! Vet ikke om Roald og Eirik var like begeistret, he he. Her er litt smakebiter fra markedet:


Kanskje en bjørn er en grei suvinir?


 Her grilles ulike retter


Dokker i alle størrelser og fasonger

Skinnprodukter var der og mye av, kanskje en slik en hadde passet når jeg blir flintskallet, he he. 

Ingen kommentarer: